30 juli 2008

Kvalme og mavepine

Jeg kan slet ikke sove.

Yngstes far har arrangeret en ferie i sommerhus, fra i morgen - tidligt, og har her til aften meddelt mig at der under ingen omstændigheder er nogen mulighed for at jeg kan komme med. Og, han kan eller vil ikke give mig nogen adresse på hvor de tager hen.

Jeg har prøvet det før - at sige farvel til mit barn for første gang, og alligevel føles det lige nu som at skulle rive en del af mig selv ud, at se frem til ikke at skulle være sammen og sove i samme rum.

Mon de vender tilbage..? Mon jeg da stadig kan amme hende..? Mon den her tur vil påvirke mine chancer for fremover at få hende til at bo hos mig...? Mon hun vil savne mig..? Mon jeg kan mande mig op og være noget for mit ældste barn imens de er væk - inden han tager væk på ferie..?

Det skal de! Det håber jeg! Det er jeg bange for! Det håber jeg en lille bitte smule for min skyld, men frygter det for hendes! Det skal jeg!

Et er helt sikkert: Det bliver nogle hårde dage at komme igennem.

4 kommentarer:

Unknown sagde ...

Hvorfor vil han ikke fortælle , hvor de skal hen? Det skal han da!Hun er åbenbart en lille pige. Nej, altså!
Skilsmisse er noget rædsomt noget.
Håber du kan få lidt hygge og overskud til samværet med den ældste. Du har mine kærlige tanker og min e-mail, hvis du har lyst til en "snak"- jeg er jo selv meget nyskilt..

Anonym sagde ...

Jamen, det skal han sgu' da!! Hvad er det for en modbydelig måde at ramme dig på? Puha, jeg får helt ondt i maven, jeg håber virkelig, at han er kommet til fornuft!!

Anonym sagde ...

Hvis ikke du kan forklare ham at du er nødt til at vide hvor de tager hen - og at du ikke vil komme og "blande" dig. Så prøv at ringe til statsamtet og spørg om ikke du har krav på at vide hvor han tager hen med hende. Eller ring til advokatvagten og spørg hvordan du står i sådan en sag.

Jeg håber det bedste for jer.

Knus Lotte

Anonym sagde ...

Tak for det I har skrevet, det gør godt at læse,

Ja, jeg kan kun gætte på hvorfor han ikke vil give mig adressen, men at spekulere i det gør mig bestemt ikke gladere.
Det kunne sagtens hænge sammen med at jeg ikke ville have at de tog afsted uden mig, og at han gerne vil være fri for at jeg kommer rendende. Det kan jeg egentlig også godt forstå.

Og, så er hun ikke helt så lille en pige. ;-) Hun er bare blevet ammet ret længe...