20 marts 2009

Min computer

- som retteligt ikke er min, men den bærbare jeg i efteråret fik på arbejdet, der med tiden skulle erstatte den stationære, og som jeg også kan tage med hjem og andre steder hen - har jeg fået pyntet.


Nu skulle den let kunne kendes på arbejdet, hvor de fleste bærbare ellers er identiske. Herhjemme slipper jeg for at se på den tekst der er blevet præget på fronten, for at forhindre at nogen skal få den bærbare til at 'blive væk'.

Den dag jeg trænger til at se på noget andet, eller hvor den bærbare ikke længere skal være min, er folien lige til at trække af igen.

Computeren er stadig ikke helt velopdraget. Den har en uvane med automatisk at åbne forskellige links. Jeg har ingen anelse om hvorfor eller hvordan jeg forhindrer det. Jeg har en mistanke om at den kan afrettes, jeg har bare ikke fået konsulteret en pc-kyndig endnu.

Da jeg i dag kiggede forbi hos Slagt en hellig ko, tog computeren selv initaitiv til at åbne et link om Operation påskeglad. Og hvor er jeg glad for det, for tilmeldingsfristen er i aften ved midnat. Så jeg har skyndt mig at melde mig til. Nu skal jeg bare finde ud af hvad jeg skal finde på at sende... Og ellers glæde mig til at blive overrasket.

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Det problem har vi med vores netbook, og jeg har googlet mig til, at det kan være pegepladen, der er problemet; de kan godt få problemer med knapper, der "hænger" selvom man ikke fysisk kan se det eller mærke det. Så måske er det en bytter.
Det skulle være muligt at fejlfinde ved at slå pegepladen helt fra og kun bruge ekstern mus...

Helle sagde ...

Jeg vil også gætte på at det er pegepladen, og måske kommer du samtidig til at lægge det nederste af hånden på "museknappen". I øvrigt er en ekstern mus en rigtig god ide hvis du vil undgå at spænde i musklerne når du bruger pc'en. Det med at pynte ved hjælp af folie vil jeg huske, vi har nemlig også mange ens pc'er på arbejdet.

Tina - omme i London sagde ...

Hvor sjovt! Paaskelegen er bare saa skoen. Jeg deltager for tredje aar i aar og glaeder mig allerede til at sende til min modtager. :)

Anonym sagde ...

Bettina og Helle: Det lyder rigtigt. Jeg må vist have gang i min eksterne mus, selv om jeg for tiden syntes der er rigeligt der skal findes/arrangeres før jeg kan komme på internettet herhjemme.

Tina: Ja, påskelegen er en rigtig god ide. Jeg var med for 2 år siden men nåede det ikke sidste år, og næsten(heldigvis kun næsten) i år. Jeg ved endnu ikke hvad jeg skal sende til min modtager... Det har vist sig at være lidt af en udfordring.