10 september 2010

YAZ he can!

Endnu en gave til mig selv efter PhD'en var en klipning, hvor jeg ville give en talentfuld frisør med et godt ry, frie hænder.
Efter lidt surfen fandt jeg frem til YAZ i Århus, der har kunder der rejser helt fra fyn for at blive klippet af ham. Ved at studerer de før og efter billeder han havde på sin hjemmeside (den er blevet lavet om siden jeg fandt den, og jeg kan ikke længere finde billederne) begyndte jeg at forestille mig hvordan jeg ville gå derfra med en helt ny og meget mere klædelig frisure. Og, da jeg bestilte tid forklarede han, hvordan jeg skulle behandle håret, eller rettere lade være, hele to dage inden..! For mig et meget tillidsvækkende udtryk for viden om sit håndværk. Så, grundlaget for at radikal ændring var i hvert fald iorden.

Men da dagen kom ville han kun give mig en YAZklipning(?), for i mit lange hår var der rigtig mange kortere hårstrå, både nogle yngre der aldrig var blevet klippet, og nogle knækkede der trængte gevaldigt. - Jeg har spurgt flere frisører til muligheden for at få studset de kortere hårstå, men har hver gang fået forklaret at det ikke kan lade sig gøre med mindre jeg ville have en korthårsfrisure. - MEN, denne her frisør har altså udviklet en speciel klippeteknik; en YAZklipning, så han kan!

Selv om jeg altså ikke fik en ny frisure, gik jeg derfra med følelsen af helt nyt hår. Mit naturlige fald kan nu igen trylles om til rigtige krøller, ligesom da det lange hår var helt 'ny-gro-et', og jeg kan holde ud, at håret ikke altid bliver sat op.

Ingen kommentarer: