23 oktober 2010

Ældstes fødselsdagsgave

- eller en af dem var et par hjemmestrikkede sokker.

Jeg er stolt over at det lykkedes mig, at lave striber i rib, uden de karakteristiske prikker på hver sin side af overgangene, og uden tydelige hak hvor der er skiftet farve.

Jeg valgte at lave ikke mindre end 10 grønne striber, men kan efterfølgende høre, at grøn hæl og tå havde været et bedre valg. - Måske næste gang...

Det var svært at finde tid til at strikke på sokkerne. Heldigvis fandt han på at tage væk en hel weekend. Derefter kunne sokkerne gøres færdige i løbet af en enkelt sen aften/nattetime.

Når det trak for meget at få strikket på strømperne, og ældste var i stuen, kastede jeg mig over at regne på og slå op til yngstes spencer. At tælle højt mens jeg (flere gange) slog 260 masker op, slog flere fluer med et smæk. Ældste kunne høre at jeg nu ikke var lydhør overfor en eller anden spændende udredning, jeg blev ikke afbrudt og yngste var rigtig godt underholdt. Nu slider hun med at lære sig at tælle..!

1 kommentar:

Antoinette sagde ...

Wow! I love that knitted socks. It looks so cute. Honestly, I don't know how to knit but I love viewing some finished knitted dress. I really enjoyed it. Thanks so much.