21 august 2012

Slente model(ler)

Der stod Ribbluse med vrid på programmet, men det er for svært at vælge farve. Så indtil jeg kan bestemme mig kunne jeg jo strikke en mindre model i lagergarn til Yngste. Hun er vild med ideen om en skæv bluse, men kan ikke se det mindste fantastisk i den jeg er forelsket i. (Den er sikkert ikke feminin nok.)
Derimod blev Asymmetrisk silkebluse og garn dertil godkendt efter et enkelt blik.

Størrelsen skal findes:
Den mindste model har en overvidde på 75 cm, mod yngstes 68 cm..
Det originale garn;
Matka silke er opgivet med en strikkefasthed på 20m x 25p = 10 x 10 cm på pind 4 i dobbelt rib.
Jeg vil gerne bruge
Bamboo der strikkes på pind 2,5 - 3.
Så jeg tænker, at garnet må være lidt tyndere, så når det strikkes på en 3 mm pind vil den mindste størrelse blive det mindre der måske får den til at passe en 6-årig.

Det er altså ikke Ribbluse med vrid, jeg går igang med, men dog en model af samme designer. Faktisk een model jeg har haft et godt øje til i mere end 3 år - lige siden jeg blev fasineret af bogen hvor opskriften er i. En bog jeg senere fik lov at få, mod at give en overraskelse tilbage.

Ingen kommentarer: