27 december 2012

Juletræs-sæson

Efter jævnligt at have rette på et vakkelvornt juletræ, der på ingen måde var lige - ret længe af gange, lige siden det blev sat op lillejuleaften, indså jeg at juletræsfoden er slidt op. Det er en rigtig studentermodel, altså den billigste jeg kunne finde da jeg første gang ville have eget juletræ. Og så kan det ikke forventes, at den kan holde i 100 år.
Jeg nåede at overveje om en krog i loftet kunne være løsningen. Ideen blev hurtigt forkastet, for selv om træet ville 'stå' absolut lige, kan det ikke let flyttes.

Det nærmeste byggemarked var leveringsdygtige i en fornuftig model. Men jeg blev mødt med vantro da jeg spurgte om de solgte juetræsfødder. Som om det ikke er sæson for juletræer, var juletræsfødderne netop blevet flyttet til lageret.






















Nu er juletræet blevet plantet i den nye fod - en overraskende enkel operation - og jeg kan glæde mig over at det nu står både stabilt og lige.

Ingen kommentarer: