22 februar 2013

Formgivning

Jeg slog 2-7-29-7-2 masker op til forstykke-ærme-ryg-ærme-forstykke, og tog ud i begyndelsen og slutningen af alle 5 stykker på hveranden pind, 12 gange. Hvilket gav 26-31-53-31-26 masker. Her opdagede jeg at det ikke gik an blot at tage ud til underkanten af ærmegabet.
Cardiganen ville blive alt for stor.

Den burde være hurtig at strikke (tykt garn og pind 6) men jeg har brugt tid på at spekulere over hvordan man laver en god facon omkring skuldrene... Jeg har efterlignet ærmekuppel og ærmegab fra et snitmønster. (Og, holdt op med at tage ud langs forkanterne.)




Ærmemaskerne er nu parkeret på snor, og ryg og forstykker skal strikkes sammen. Bagefter vil det vise sig om det lykkedes.

2 kommentarer:

christunte sagde ...

Det ser lovende ud! Flot facon på halsudskæringen, synes jeg

tanterne sagde ...

Tak, jeg håber også det holder.
Men hvis ikke, så vil det ikke være slemt at skulle strikke det om. Det er jo ikke specielt mange masker.