11 marts 2013

Væve med pinde

I lørdags var jeg til væve-strik-workshop med Ellen Holm i Gaardbutiquen Rosenlund. Det var rigtig hyggeligt - særligt at sludre med Elsebeth.
Desværre lykkedes det mig ikke at prøve mange forskellige vævestrik-mønstre. Dagens produktion begrænser sig til en diminutiv klud.

Vi startede med mønsteret 'Prikker' (det Isager kalder Lænken). Jeg har strikket det før, og troede at jeg kunne, alligevel strikkede jeg flere rækker forkert før det lignede. Og så ville jeg også prøve at bytte om på de to farve. Det blev så med forside på den anden side af strikkeprøven.

Bagefter kastede jeg mig over linnedstrik, som jeg gerne vil lære, fordi det kan strikkes med 3 farver og blive til perlegrus. Resten af tiden gik med det. Når jeg fulgte opskriften, fik jeg strikket noget helt fint. Men det er ikke perlegrus.
Perlegrus er ikke det mindste stribet.



Til sidst kom vi frem til, at der måtte være en fejl i kompendiet.

2 kommentarer:

christunte sagde ...

Helt klart kompendiet...... Det ser ellers godt ud, og mon ikke du kunne blive gode venner med vævestrik?

tanterne sagde ...

Jeg er allerede blevet gode venner med vævestrik, det kniber kun at følge andres anvisninger.
Nu spekulere jeg over hvor man kan bruge stof der slet ikke kan give sig. Helt nye tanker i min strikkeverden.