18 august 2007

Grødomslag

Sommerforkølelsen har ramt mig. Faktisk ved jeg ikke om det skyldes pollen, meloner eller træk, men jeg snøfter og nyser, og har lyst til noget varmt om min hals, og så fandt jeg min nyeste klud frem.

Den er strikket i et nøgle ud af fem rabarbergrødsfarvede, der en dag overtalte mig til at komme med hjem fra supermarkedet, ikke pga. farven - hvor ofte falder man lige i svime over noget rabarbergrøds-farvet det vel at mærke ikke er rabarbergrød... ikke fordi garnet var lækkert - 69% acryl falder bare ikke i kategorien lækkert - ikke her... men udelukkende fordi de kunne fåes for næsten ingen penge.

Mønsteret er fri fantasi, og udviklede sig undervejs. Startede i forskudt 2x1 rib. Og da det blev for kedeligt lod jeg en maske markere en skrå linje hen over tørklædet og begyndte på noget der skulle have været påfuglemønster - men slet ikke ligner, på den anden side af linjen. Afslutningen blev en skrå flæse - hvor det faktisk lykkedes at få mønsteret til at ligne påfuglemønster.

På trods af de lidt hårde ods, så er jeg faktisk blevet helt glad for tørklædet. Det eneste jeg ikke er helt tilfreds med er at der kun gik 1 nøgle til at lave det, for jeg har ikke brug for endnu 4 styk af slagsen, og jeg tror ikke jeg kan finde på mere spændende at lave i det garn.

Note: Til påfuglestrik skal der mere end 10 masker i hver mønsterrække.
Lad billigt garn blive liggende i supermarkederne.

2 kommentarer:

Inca sagde ...

Det ser godt ud. Er enig i at billigt garn skal man holde sig fra, men tørklædet er blever flot (og man kan jo ikke mærke akrylen gennem skærmen vel) så nu kan du godt forsvare at strikke en kopi i dyrt garn :)

tanterne sagde ...

Hvor klogt Inca, - det ville jeg gerne selv have tænkt.
Men når jeg nu ikke kan, så er det uvurdeligt at du gider tænke det for mig - og skrive det..

tak.