13 august 2007

Gråt i gråt

Dagslys hjalp betragteligt på at få filtrer garnet ud igen. Men, livstykketrøjen er blevet for stor og uhåndterlig at strikke på når der er små børn i farvandet og også til at tage med i byen. Så jeg har fået gang i elefanthuen.

Først forsøgte jeg mig på strømpepinde, det fungerede slet - der er alt for mange masker, og rundpinden var lidt for stor - i starten, så de første omgange er strikket frem og tilbage. (Sådan har jeg også strikket den øvrste rib på en del strømper, og så syet ribben sammen til sidst.) Her i huen bliver slidsen ikke syet sammen. Istedet har jeg lavet et lille læg ved at overlappe de første og de sidste par masker, da jeg begyndt at strikke rundt.

Til lidt hygge-strik før sengetid stod valget altså mellem 2x2 rib i koksgråt på pind 3 eller 1x1 rib i musegråt på pind 2. - Jeg drømmer om spændende chancerende farver til mit næste strikkeprojekt.

Ingen kommentarer: