12 januar 2008

Den boblede

- måske ikke ligefrem lystigt, surdejen, men jeg lagde nu alligevel dej til brød. Og da den skulle stå og hæve lunt, anbragte jeg det helt naturligt det luneste sted - ved siden af fyret. Men hov! Det er jo ikke der jeg har haft surdejen stående. Den der skulle stå ved mindst 22 grader. Hurtig omrokering af surdej fra nær kølig vindueskarm, hen ved siden af dejen. Og samtidig bslutning om at bage igen i morgen, for enten kan det kun blive bedre eller også vil det være rart at gentage successen.

Sidste på eftermiddagen så jeg til dejen, der så ret død ud og en surdej der nu var begyndt at boble en smule.

Brødet blev bagt og var overraskende godt - sådan helt nybagt. Men også klægt og tæt i strukturen. Der er helt sikkert muligt at bage et bedre brød i morgen.

Hvis jeg nu planlægger det færdigt til aftensmaden, så det skal spises lunt....
Posted by Picasa

Ingen kommentarer: