20 januar 2008

Jeg kunne ikke lade være

Tørklædet til min far spøgte i baghovedet, og jeg fik mig efterhånden regnet frem til at en rundpind på 60 cm alligevel ville være for kort at strikke et halstørklæde på, når det skal strikkes på langs. Fredag eftermiddag fik jeg anskaffet mig en ny der er lidt længere.
Opslagningen var et puslespil; 23 masker skulle efter sigende give 10 cm. En lille prøve kunne vise at det passede fint - og sagtens kunne stækkes længere. Når der skal slås op med dobbelt tråd, går der faktisk 80cm til den lille øvelse, (og selvfølgelig ikke lige meget af de to ender) så at slå op til et næsten 2 m langt tørklæde kræver i nærheden af 20 gange så meget garn. Jeg fik målt 19 gange 80 cm garn op og lagt det dobbelt, og nåede at slå 412 m op før den ene ende slap op.

Jeg håber det bliver langt nok.

Striberne er bestemt udfra 'random stripe generator'. Men på grund af retstrikning bliver striberne alligevel ikke helt som planlagt, og også forskellige på hver side. af tørklædet.
Anderledes tilfældigt er stadig tilfældigt. Jeg syntes det ser ok ud. De to forskellige garntyper kommer også til at give en del effekt. Det var vist ikke med i overvejelserne da farverne blev valgt...

Ingen kommentarer: