20 januar 2008

Mod til brød

Jeg fik igen sat dej i gang til et brød, eller måske bliver det til boller..(?) Sikken en effekt det havde på effektiviteten at droppe surdejen. Denne gang bruger jeg ikke det ekstra gode mel fra Aurion med kim i - der kan gøre brødet lidt mørkt, meget sundere og bestemt mere smagfuldt - men bare det ganske almindelige hvide hvedemel. Til gengæld har jeg ryddet lidt op i gemmerne for at finde noget andet brødet kunne få smag af, så alle pomerans, mandel, dadel, og sukat resterne er blevet hældt deri. Jeg er sikker på at man skal være udstyret med en del mere kulinarisk mod for at spise af brødet, end dem jeg normalt servere for er udstyret med, så jeg får sikker lov at spise det selv. Jeg skal nyde det.

7 kommentarer:

Tineke sagde ...

Det lyder bare helt vildt lækkert, kan man ikke her "bestille" et billede af en skive?

Kh. Tineke

Anonym sagde ...

Jo da. Når jeg kommer hjem fra arbejde skal jeg sætte gang i både ovn og kamera...

Gitte sagde ...

Uhmmm, vi elsker også hjemmebagt brød i denne familie. Smager meget bedre, og mætter ikke mindst meget, meget bedre, end købebrød!

Gitte sagde ...

Ups - skrev næsten det samme i går..... Langtidshukommelsen er vist lidt ude af drift ;-)

Anonym sagde ...

Gitte: Det er da i orden at gentage det man virkeligt mener.

Karina sagde ...

Du har fået en award - tjek min blog!

Laila: sagde ...

Nogle gange propper jeg ogsä blot et eller andet i, men frem for alt. hvad jeg kan finde af korn/gryn/nödder i skabene. Det bliver det heller ikke skidt af!

Laila.