01 januar 2008

Nytårsaften

- blev en afdæmpet affære. Ældste var ikke hjemme, og yngste var blevet syg i løbet af dagen, og enten lå og sov på sofaen eller hang i armene. Det gjorde det vanskeligt at dyrke anden underholdning end hvad fjernsynet kunne levere, sammen med nogle rækker på dominospenceren når armene var ledige. Efter et glas surt boblevand kl. 12 og en tv-transmiteret nytårsgudstjeneste med en skarp og vittig Møllehave gik jeg i seng. Til den festlige lejlighed var jeg iklædt ny-indkøbt tøj.

Normalt investerer jeg ikke i nyt tøj til nytår, men jeg havde brug for en erstatning for den kjole jeg efter juleaften skyndte mig at vaske for at kunne bruge den igen til juledagenes familiesammenkomster. Da kjolen kom ud af vaskemaskinen var den ikke længere i kategorien kjole. Jeg burde vel have forudset at merinould og 40 graders maskinvask er ikke-kompatibelt.

4 kommentarer:

Tineke sagde ...

Av for den med julekjolen, men det er da dejligt med noget nyt.
Godt nytår! Hilsner, Tineke

Anonym sagde ...

Ja, jeg er egentig meget godt tilfreds med udskiftningen. Den gamle var også ved at være lidt nusset at se på. Men jeg kom ganske upyntet afsted en af juledagene. At skaffe nyt tøj første eller anden juledag er lidt svært...

Laila: sagde ...

Det er ikke sädan när man när en vis alder.
Skabet er ikke bare fuldt af nyt tøj, sädan til enhver lejlighed.

Men det er da dejligt at fä noget nyt.

Laila

Anonym sagde ...

Nu har jeg aldrig brudt mig om at købe tøj, Laila. Så udvalget er bare begrænset. Og efter en graviditet + barsel bliver det storslemt.