05 juni 2008

Hue fra Drops


Jeg var ikke helt ærlig da jeg igår skrev at jeg gerne ville strikke huen fra Drops -Jeg har nemlig allerede strikket den. Noget af det farveskiftende garn jeg i efteråret købte af en anden webstrikker, lå i min garnkuffet og så godt ud sammen med noget vinrødt strømpegarn.




Det tog en del strikkeprøver at finde ud af hvad sådan en blanding skulle blive til, indtil jeg huskede den søde hue der havde givet Liselotte en 'ørevarm' nytårsnat. Opskriften var nem, men jeg havde mine problemer med at styre 3 tråde garn sammen med mønsterstrik, så det tog alligevel en del aftener at komme igennem. Til gengæld har jeg nu den første strikkede hue nogensinde som klæder mig, og som jeg vil glæde mig til at bruge.


Hvor lave temperature skal vi mon ned på før jeg kan promenere sagen?

Opskrift:
Drops
Garn: to tråde af Nettos strømpegarn fra 1991 i vinrødt, og en tråd selvmønstrende strømpegarn.
Pinde: 6 mm addi bambus rundpind til kant og 8 mm addi plast rundpind til puld, og et sæt klassiske 3.5 mm strømpepinde holdt dobbelt til de sidste korte omgange med få masker.
Resultatet: Den skønneste hue, der har omvendt et inkarneret barhoved til hattedame in spe.

2 kommentarer:

Unknown sagde ...

Den er bare så lækker! Tillykke med den .

Anonym sagde ...

Tak, Losarinas Mor.
Jeg altså også blevet rigtig glad for den.