20 juli 2008

Milde Himmel

Det grimme garn fra sidste års lejr har været med på sommerlejr i år, sammen med opskriften på et par futsko fra 30 trendy tøfler.

Frygtløst (for der er ingen risiko involveret når det drejer sig om garn i den her kaliber) slog jeg, på en et halvt nummer størrer pind, lidt flere masker op end opskriften angav, i forventning om at jeg måske kunne ende med en anvendelig størrelse.

Alt garnet er nu brugt og jeg står med to 'vaskeklude' der skal sys sammen til et par futsko.


Hvordan det kommer til at virke har jeg ikke helt regnet ud, men det var netop derfor jeg bare måtte prøve at strikke dem. Og garnet var det eneste jeg kunne finde i mit sparsomme garnlager der kunne ligne det Fonty angora, som originalen er strikket i.

Jeg er noget spændt på hvordan resultatet bliver. Muligvis ryger de direkte i sækken der skal sendes til genbrug. På den måde er jeg selv herligt fri for at smide noget ud. Men det kunne jo også være at de gik hen og blev tilpas søde, skæve og skægge, så de kan gå an at blive smidt på et par kolde fødder når der skal slappes af i sofaen.
Posted by Picasa

2 kommentarer:

Unknown sagde ...

Spændende ! Oftet er det de skæve og mærkelige, der står vores hjerte nærmest :-)

Anonym sagde ...

Ja Losarinas mor deter rigtigt, og ind imellem husker jeg også på det når jeg laver noget.