29 marts 2009

Ifølge prioriteringer...

Når man bliver bragt kvæstet ind på skadestuen, er der ikke nogen der spilder tiden med at pille een pænt af tøjet - de bruger en saks!

Jeg så det i en fjernsynsudsendelse, og det gav derfor mening da jeg, under det første besøg hos mine forældre efter indlæggelsen, blev præsenteret for en sækfuld grundigt ituklippet tøj. Det er svært at være uenig i prioriteringen af patienten før patientens tøj, selv om synet af min pæneste faconsyede lange uldfrakke - sådan helt ødelagt - lige skulle holdes op imod at jeg jo ikke selv var blevet ødelagt...

Jagten gik ind på en ny frakke i samme stil, men H&M, der er det eneste sted jeg har kunnet finde den slags overtøj, har dem ikke sådan udenfor sæsonen. Alligevel fandt jeg en kort uldjakke - til spotpris. Så er det helt uden betydning at snittet ikke er rigtigt, for til efteråret skifter jeg den ud med en frakke der er helt rigtig. - Om jeg så lige som andre skal planlægge selv at sy den.

4 kommentarer:

Christa sagde ...

Hvor er det godt at se, at du er kommet så langt. FANTASTISK!!
Det er mit indtryk, at du griber "bøvlet" rigtig an, og nok skal komme til at gøre positiv brug af såvel modgang som - naturligt - medgang!!

Anonym sagde ...

efter alle vores bekymringer for dig ved juletid, er det dejligt at se at du igen har rigtige menneske problemer :-)
Kærlig hilsen
Susanne K, stadig Lellinge

tanterne, Charlotte sagde ...

Tak Christa og Susanne, jeg er også glad for at have fået "menneskeproblemer" igen.

Efter et par dage på et alene forælderkursus har jeg oplevet at jeg nu faktisk med interesse kan lytte til andres problemer.

Samtidig har jeg set, hvor vigtigt det er at kunne finde noget positivt i det der er sket, for ikke at låse sig selv fast i en bitterhed, som ingen kan bruge til noget.

Oliver sagde ...

Wow! This is really something. Keep up the good work.