24 maj 2011

Efter 3 år

- har jeg endelig fået gjort rent og ryddet op i værkstedet - kraftigt inspireret af både detox, simple living, feng shui og space clearing. Tænk at jeg har gang i 3 bøger på een gang der handler om det samme - bare på meget forskellige måder.



Jeg har smidt ud, samlet det der ikke er mit, men hører til huset, for sig selv. Og heraf sat det til side, der kan tåle at komme op på loftet, for istedet at stå dér og rode. På loftet er det helt ude af min bevidsthed, for dér oppe er der intet der er mit.

Der er blevet fantastisk meget plads på værkstedet, ikke mindst da jeg pludselig så lyset i den mærkelige tavle der er sat op på væggen. - Den kan jo bruges til at holde mit ellers hjemløse værktøj. Nå ja, lidt andre redskabet blev der også plads til på den.

Nu mangler jeg bare at finde ud af hvordan man kommer af med kælderlugten. Mens jeg har ordnet et rum, og kommet af med lugten dér - i hvertfald for nu, er den blevet meget værre i alle andre kælderrum...(?)

2 kommentarer:

Linda sagde ...

Dejligt med oprydning! Man burde faktisk flytte hvert 5 år og få gjort kål på bunkerne hver gang..
ang kælderlugt:
der er kommet cirkulation og frisk luft til steder, hvor der gror sjove ting? Du skal have flyttet ting ud fra væggene, så der kan komme luft og udtørring til. Ud med tæpper og måtter... Godt med udluftning i et par dage...

Ellers er det også om sommeren at fugten trænger igennem, fordi det samler sig under huset, har jeg fået at vide af en bygningssagkyndig

tanterne sagde ...

Tak Linda. Så har jeg fået mig endnu et projekt; 'grundig udluftning' at fornøje mig med i de næste dage.

Jeg har dyrket det med at flytte, det har bare ikke haft en positiv effekt på bunkernes størrelse.

Jeg gad godt få en fysikers version af det den bygningssagkyndige dér har fortalt. For det er svært rigtigt at begribe. Også selv om jeg kan se at fugtighedsprocenten er højere indendørs om sommeren end om vinteren.