04 november 2011

At høste som man sår ..?

Noget af det festligste på strikkefestivallen var pakkelegen lørdag aften. Alle skulle komme med en eller flere pakker, med mindst 100g ikke syntetisk garn fra lageret. Og, så skulle der slås terninger om pakkerne.

Mit bidrag var beskedent, tre nøgler matchende bomuldsgarn blev fremtryllet fra mit minimale lager. Det ville altså være meget rimeligt, at jeg ikke tilkæmpede mig meget lækkert i løbet af legen. Og, derfor brugte jeg mest energi på at hente pakker for dem der sad omkring mig...

Da legen var slut havde jeg alligevel pakker at åbne. Og, to af mine bordfæller rakte mig generøst hver en pakke fra deres gavebjerge. Efter udpakningen, og lidt bytten rundt, så høsten passede bedre til de enkeltes smag, endte jeg med at kunne hjembringe 8 nøgler lækkert garn.



Alle nøgler på nær et er bambusgarn, som jeg ingen erfaring har med. Men det skal jeg nok få på den anden side af livstykketrøjen.

Ingen kommentarer: