02 august 2008

Dukketøj

En pludselig indskydelse og et øjeblik hvor yngste var optaget af noget andet fandt jeg på at binde nederdelens bindebånd stramt sammen og give dukken den på som hue sammen med kjolen.





















Med dukken stillet op at et bonsaitræ og mine forældres frodige have som baggrund, har jeg fået taget et par billeder af dukken, der minder mig om min barndoms puslespil.





















Kjoleoverdelen er syet i dobbelt lag stof og vendt (det er den eneste måde jeg kan finde ud af at lave pæne kanter på noget der er så småt), og jeg fandt på at vente med at zigzagge til efter overdelen var vendt. Hvis man ser godt efter, eller klikker billederne større kan sømmen ses langs hals- og ærmekant.

2 kommentarer:

Unknown sagde ...

Hvor er hun en fin dukke pige.

Anonym sagde ...

Tak.
Sjovt nok er det lige hvad jeg kalder dukkerne; dukke-pige - hvis det da ikke drejer sig om en baby-dukke.