19 januar 2011

Drømme tager form

Jeg er rent bogstaveligt begyndt at drømme igen - rigtige drømme, som jeg kan huske. De har ellers brillieret ved deres fravær i årevis. Samtidig har mine dagdrømmerier om et soveværelse fået næring.
Yngste er flyttet helt ud af hendes gamle værelse/husets soveværelse, der siden julen har stået gabende tomt.

Udbuddet af sofaer er blevet tjekket - for hvad gavn gør et soveværelse lige, hvis sengen er optaget i stuen med at agere
stand-in for en sofa.

Da udvalget umiddelbart ikke er imponerede, er mulighederne for en ny seng også blevet undersøgt. Og, med et helt soveværelse at møblere er det faktisk en mulighed at opgradere til en bredere seng...
Fordi gulv og væggene også er blevet bemærket gennem de sidste uger, hvor de har været afdækkede, gik turen i går forbi en tæppeforhandler, bare for at se hvad man kan få. Det er jo også entreen, hvor jeg længe har ønsket mig en væg-til-væg-måtte. En tæpperest der var oplagt til det formål var meget hurtigt fundet, og købt. Mens der slet ikke var noget der tilnærmelsesvis kunne friste til mit soveværelse.

For at kunne gå hjem og overveje lidt flere muligheder, kiggede jeg indenfor i endnu en butik. - Måske havde de et andet udvalg, eller også var der en sælger der forstod at tale til mig, et kvarter senere gik jeg i hvert fald derfra, med aftale om at få tæppe lagt på allerede i dag.

Så, inden sengetid havde jeg gjort rent og malet alle vægge - med en 5 cm pensel!

Og nu er rummet blevet rigtig flot:
I modsætning til resten af huset der bære præg af, at jeg i dag har haft mere interesse i at flytte lamper, rydde babysengetøj ud af garderobeskabet og planlægge hvordan jeg kommer videre, end i at holde hus.

3 kommentarer:

Anne sagde ...

glæder mig til at høre og se mere til det nye soveværelse.
Jeg sover også i stuen, da mit lille hus kun har 2 værelser, og drengene har fået hvert sit. Dog har jeg en sofa foruden sengen :-)

kh

Anne
fruand.blogspot.com

christunte sagde ...

Fantastisk! Jeg kan sandelig godt forstå at du fik travlt. Med udsigt til dit helt eget værelse! (Med kæmpe seng.... - husk endelig plads til børnene også!)

tanterne sagde ...

Anne: Så må jeg hellere fortælle mere, når der sker noget.
Det er skønt at se frem, også selv om det fungerer helt fint at sove i stuen.

christunte: Ja, en 'kæmpeseng' på 140 overvejes. Jeg tvivler på at min 14-årige vil nærme sengen, og den lille er der fint plads til, selv i en enkelt seng.