06 maj 2012

Søde sommer-drømme

Yngste har haft fødselsdag, og et par dage inden satte jeg mig til symaskinen og fik på en eftermiddag fremtryllet en kjole til hende i stof vi udvalgt sammen efter natkjole successen sidste sommer.

Mønsteret er det samme, de eneste forskelle er, at der i denne kjole ikke er brugt en belægning til at lave elastikkens løbegang i halsen, og at stoffets dekorative kant - nemt (og smukt) - er udnyttet som kjolens underkant. Ved at lægge kjolens for- og bagstykke lidt ind over hinanden, da de blev klippet, er hele den fine kant udnyttet, og det var kun nødvendigt at lave én søm ned gennem stoffets kant.


Og nu kan jeg ikke lade være med at kigge langt efter stoffer med lignende kanter, mens jeg drømmer om flere sommerkjoler.  

2 kommentarer:

Fuglemamma sagde ...

For en fantastisk nydelig sommer-drøm!

tanterne sagde ...

Tak Fuglemamma. Jeg er også yderst tilfreds, og kan næsten ikke vente til jeg får chancen for at se den på.