27 august 2007

køkkengardiner

Så fik jeg endelig lagt gardinerne op. Det tog dage at håndtere og få syet de store stofstykker, og endnu flere før jeg fik sprayet gardinerne våde en aften - så de kunne tørre til næste morgen, og jeg kunne se hvor meget de skulle lægges op.

Jeg var meget i tvivl da jeg begyndte, om jeg skulle rive gardinerne over og sy dem trådlige - eller om jeg skulle stryge og måle retvinklet ud. Mine patchwork erfaringer overtalte mig til at måle retvinklet ud, men da gardinerne så hang og tørrede kunne jeg se at det vist ikke var det rigtige valg... Så da de var lagt op fik de en gang strygning mere - det pyntede en del på sømmene.
Men, jeg kan nå at sy gardiner på den rigtige måde - for der er endnu 5 vinduer der kan bruge nye gardiner. Stoffet ligger allerede klar. Det er bare at komme i gang.

Ingen kommentarer: