08 juni 2009

2

Selv om jeg sidste år var lige ved at overse min blogs fødselsdag, har jeg planer om at fejre de 2 første år med de småkager der netop nu bager i ovnen.

Det andet år i blogland har været en lige så indbringende og livsbekræftende oplevelse som det første. Sidste sommer fik jeg f.eks et
digitalkamera i gave, (Tak Julie) og ikke mindst den omfattende deltagelse jeg kunne støtte mig til mens jeg kæmpede mig tilbage efter ulykken. En deltagelse jeg gerne vil sige rigtig mange tak for. Jeg vender stadig af og til tilbage for at læse en del af den utrolig store mængde kommentarer der kom dengang.

I løbet af dette mit andet år skrev jeg lidt færre gange (kun 78) end første år, til gengæld blev jeg færdig med min afhandling. Forsvaret af afhandlingen var planlagt til først på året, så den del er af gode grunde blevet udsat på ubestemt tid. I løbet af året er jeg også
flyttet for mig selv - hvorved nu også mit yngste barn er fra et brudt parforhold.

Tanterne har også været mindre aktive i år:
Alligevel har Tante Lilla syet
dukketøj, pulsvarmere og julestrømpe, strikket tørklæde, futsko, djævlehue, strømper, og pulsvarmere kaldet mrs Beetons, samt deltaget en enkelt aften i en strikkefestival.
Tante Brun der i perioder har været
helt væk, fik faktisk ændret en smule på kosten, så den i bedste Kernesund-stil nu står på smoothies om morgenen.
Tante Grøn har syslet en
opslagstavle, og fået sig have, men bortset fra drivhuset er der lang vej tilbage før man kan tale om at hun har bemægtiget sig haven.
På samme måde har hverken tante Lilla eller tante Brun nået alle de mål de havde sat sig for året, derfor er der ingen af dem der har sat sig nye mål for det kommende år.



Men nu er tante Brun blevet færdig med småkagerne, så resten af aftenen står den på te og kager.

6 kommentarer:

Tine sagde ...

Bedre sent end aldrigt og det ser ud til, at jeg bliver den første ... så et rigtigt stort tillykke med de første to år som blogejer.

Jeg håber, at du får mere tid og overskud til at blogge i det næste år, hvis det er det, du har lyst til.

Ulla sagde ...

Tillykke med fødselsdagen - Bloggen er nu i trodsalderen, så det bliver spændende og se, hvilke nye ting, der dukker frem.

Tineke sagde ...

Ja men tillykke med blogilæet, mon ik' overskuddet kommer tilbage, det tror jeg rolig du kan regne med!

tanterne sagde ...

Tak skal I ha'.

Jeg har bestemt lysten (Tine) så mon ikke også et varigt overskud kan findes igen (Tineke). Trodsalderen (Ulla) det lyder umiddelbart lidt farligt. Men hvis parallellen til børn holder, så er det nærmere noget selvstændighed der vil spire frem. Det lyder rigtig nok spændende.

Tina - omme i London sagde ...

Tillykke med blogilaeumet. :)
Jeg synes det er fornuftigt ikke at lave alt for mange planer og bare tage tingene en dag ad gangen. :)

tanterne sagde ...

Tak Tina, rart at læse at der er een der deler mit syn på hvad der er fornuftigt lige nu.