08 juni 2008

1

Hov, idag er det jo min blogs 1 års fødselsdag. Det var jeg lige ved at overse, men vil lige forsøge om jeg kan nå at fejre det.


Det har været en sjælden fantastisk livsbekræftende oplevelse, sådan at blive en del af blogger-samfundet. og da jeg stadig kun har brugt 5% af den kapacitet blogger stiller til rådighed, har jeg plads til at fortsætte i omegnen af 19 år mere ...

For jeg vil fortsætte. En ting er at læse og kommentere hos andre, men at få reaktioner på det man selv har skrevet er skønt. Så til de der læser med vil sige tak for enhver lille kommentar, de bliver læst, genlæst og skattet.

I løbet af dette første år har jeg samtidig med at jeg har skrevet her 114 gange, også skrevet den afhandling næsten færdig, som jeg sidste år overvejede om jeg hellere skulle gøre færdig inden jeg lavede mig en blog. Jeg er glad for, at jeg alligevel begyndte på bloggen.

Og tanterne, som det hele egentlig handler om har også gjort hvert deres:

Tante Lilla har strikket handsker, 2 huer, halstørklæde og dominospencer, syet gardiner, barselsgave, udklædning og bukser. Tante Grøn har bekæmpet snegle og bundet adventskrans. Tante Brun har eksperimenteret med surdej, bagt brød, fodret på kat og barn, ordnet pakker og vasketøj, og læst højt.


Og, for at det næste år ikke bare skal blive det samme om igen, har de alle tre sat sig mål for det næste år:

Tante Lilla vil selvfølgelig strikke livstykke-trøjen og halstørklædet færdigt, men også begynde at sy børnetøj, lære at spinde, deltage i et strikke-arrangement og selv holde et strik-in. Tante Grøn, har store planer om at bemægtige sig en have. Og, tante Brun vil genoptage den daglige brødbagning og indføre sundere madvaner.

8 kommentarer:

Unknown sagde ...

Hej Tanter
Godt at vide det er muligt at følge dig/jer de næste 19 år!

KH Siffe ;-)

Unknown sagde ...

Tillykke med 1 års dagen!
Synes det er dejligt, at du lægger planer for det næste år. At du er bevidst om, at der skal udvikling til.

Jane sagde ...

Tillykke med 1 års blogfødselsdag.
Jeg vil fortsat følge med i Tanternes mange gøremål.

Tineke sagde ...

Tillykke med 1-års dagen, det har været hyggeligt at følge med, så jeg glæder mig til de næste 19...

Fríða sagde ...

til lykke, glæder mig til fortsat at fölge med.
kh.fra Island
Frida

Laila: sagde ...

Nitten är til...det er langt ude i fremtiden....men planerne for det næste ärs tid kan jeg godt følge dig i!
Tillykke med et är iblandt os...og tak fordi vi mä læse med.

Laila

Karina sagde ...

Tillykke med 1-års dagen - bloggilæum eller hva' man nu skal kalde det. Dejligt at vide at du er klar på de næste 19 år også...

Lækker og meget flot spencer du har lavet med de der dominotre- firkanter. Den er blevet rigtig sød - er det ikke et stort arbejde med alle de der skift undervejs?

Anonym sagde ...

Mange tak for lykønskningerne.
og de ansporende tilsagn om at I fortsat vil læse med når jeg skriver.

Losarinas mor: Ja, nu må vi se om planerne også bliver til noget.

Karina: Der var en uendelighed af ender at hæft til sidst, Laila, havde ellers fået lært mig at strikkehæfte, og selv o jeg glemte det undervejs var det også en god og hurtig måde at hæfte enderne på bagefter.